Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Tellen baantjes waarbij ik niet in loondienst was, ook mee bij mijn toetsingsinkomen als ik zorgtoeslag wil aanvragen?

Ik heb in 2013 twee baantjes gehad waarbij ik niet in loondienst was en dus geen loonstrook over heb gekregen. Het ging om in de vakantie een post en krantenwijk van iemand overnemen (tijdelijk). Moet ik deze bedragen ook meetellen bij mijn toetsingsinkomen? En hoe zit dat met mijn stagevergoeding? Daar heb ik wel een loonstrook van gehad.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
978

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Feitelijk is het allemaal (belastbaar) inkomen in box I van de inkomstenbelasting.

Als u zo eerlijk bent dat u dit allemaal opgeeft bij uw belastingaangifte, dan moet u dat telt het ook voor uw toetsingsinkomen voor de toeslagen.

Wilt u zelf berekenen wat uw toetsingsinkomen is, gebruik dan even de tool vermeld in de bronnen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Ja, het verschil met de post/krantenbaan is dat hierover geen belasting als voorinhouding is ingehouden. Maar het zijn wel inkomsten.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Als de stagevergoeding maximaal € 150 per maand is, dan kan het als een onbelaste kostenvergoeding worden aangemerkt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dat is wel aan een flink aantal voorwaarden verbonden, waarvan het maar de vraag is of de vraagsteller daar aan voldoet.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding