Als ik mijn huis verkoop en geen nieuw huis koop, hoeveel belasting betaal ik over de winst die ik op mijn rekening krijg?

Verwachting is dat ik 10.000 euro winst maak

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.3K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Wat versta je onder de winst die je op je bankrekening krijgt?
fisbel
10 jaar geleden
Als het bedrag op 1 januari 2015 nog op de (spaar)rekening staat en de totale saldi van bankrekeningnummers / vermogen is minder dan de vermogensvrijstelling betaalt u niets. Als u nu al Box 3 belasting betaalt m.a.w. het vermogen is hoger dan € 21.139 (jaar 2014) en u geeft dit bedrag niet uit betaalt u 1,2% van € 10.000 is € 120 belasting over deze winst.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Bedankt!

Antwoorden (1)

Over de verkoop winst hoeft geen belasting te worden betaald.
ronron1212
10 jaar geleden
Ivana
10 jaar geleden
Alleen eventueel vermogensbelasting.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Juridisch is de vermogensbelasting in Nederland in 2001 opgehouden, maar economisch is deze blijven bestaan, maar dan als onderdeel van de inkomstenbelasting. (box 3)