Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Als ik het goed begrijp dan hebben het kindgebonden budget en de zorgtoeslag dus geen verband met de inkomstenbelasting ?

Ik krijg volgens het aangifteprogramma geld terug, maar ik heb wel al het kindgebonden budget en de zorgtoeslag per maand ontvangen...
Ik ben een beetje blond dus... snap er niks van...

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
731
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je werkt betaal je loonbelasting misschien krijg je hier wat van terug.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Heb je in het aangifteprogramma geen vakjes gehad waarin je al ontvangen bedragen moest invoeren?

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Klopt. Over je toeslagen hoef je geen belasting te betalen.

Zou een beetje merkwaardig zijn: de toeslagen worden berekend op basis van het belastbaar inkomen. Hoe hoger het belastbaar inkomen, hoe lager de toeslag. Als je toeslagen belastbaar zouden zijn, zouden je toeslagen omlaag moeten gaan, omdat je toeslag krijgt - en dus omhoog zou gaan in inkomen. Dit zou dan doorgaan totdat je zo'n hoog belastbaar inkomen hebt dat je geen recht meer zou hebben op toeslagen, dan zouden de toeslagen dus teruggevorderd moeten worden, en zou je belastbare inkomen weer omlaag gaan, waardoor je weer recht zou hebben op toeslagen.

En omdat dat te ingewikkeld is, tellen je toeslagen dus niet mee als belastbaar inkomen.

Toegevoegd na 18 minuten:
Lees verder de reactie van s204599 voor een goede aanvulling.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
lol, van mij een 10 in elk geval :-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dank je wel :-)

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding