2 baantjes, loonheffing op welke?

Hallo,

Ik ben student en heb twee baantjes(A en B) en bij de nieuwe baan (B) ga ik per uur meer verdienen dan bij baan(A). Maar ik moet voor een van deze twee baantjes loonheffing toepassen. Ik heb al een beetje rond gezocht maar het is nog steeds niet helemaal duidelijk bij welke van de twee ik loonheffing moet toepassen.

http://www.goeievraag.nl/vraag/financien-werk/financien/houd-loonheffing-witte-baantjes-baan.53785

Hier heb ik gelezen dat je bij de meest verdienende baantje moet toepassen, is dat nou waar je per uur het meest verdient of waar je aan het einde van de maand het meest van krijgt?

bv:
Baan (A): €6,5 per uur en aan het einde van de maand €280.
Baan (B): €10 per uur en aan het einde van de maand €400.

maar stel ik werk bij baan (A) waar ik minder verdien wel meer uren.

Baan (A): €6,5 per uur en aan het einde van de maand €450.
Baan (B): €10 per uur en aan het einde van de maand €200.

Kunnen jullie met vertelen waar ik loonheffing moet toepassen?

Bij voorbaat dank.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.8K

Het beste antwoord

De loonheffingskorting moet toegepast worden op de baan met het hoogste jaarinkomen.

Let op: loonheffing is de belasting die ingehouden wordt op het loon. Loonheffingskorting is dat er rekening wordt gehouden met de kortingen. U krijgt dan netto meer. Uiteindelijk maakt het voor de te betalen belasting niet uit. U betaalt precies het bedrag dat u verschuldigd bent. Controleer wel of belastingaangifte na afloop van het jaar zinvol is.

Toegevoegd na 7 minuten:
In de voorbeelden die u geeft moet de loonheffingskorting worden toegepast op B (voorbeeld 1) en A (voorbeeld 2) Omdat het jaar nu al bijna voorbij is richt u zich bij de keuze voor wel of geen loonheffingskorting op het jaar 2014.
fisbel
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Heel erg bedankt, het is me nu duidelijk geworden dat je de loonheffing moet toepassen op de baan met het hoogste jaarinkomen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Nee, je moet de loonheffingsKORTING toepassen op de baan met het hoogste inkomen, overigens is dat geen verplichting hoor, het maakt uiteindelijk niets uit voor jou alleen wordt het dan wat later rechtgetrokken.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Nee, je moet de loonheffingsKORTING toepassen op de baan met het hoogste inkomen, overigens is dat geen verplichting hoor, het maakt uiteindelijk niets uit voor jou alleen wordt het dan wat later rechtgetrokken.