Waarom kunnen mensen met noten en pinda allergie niets extra aftrekken Belasting?

Veel allergieën mag je extra aftrekken dat je speciale voeding moet kopen.

Ik kom dagelijks tegen dat ik het niet mag eten.
Door deze rare regel
Kan sporen van noten bevatten
Kan sporen van pinda bevatten

Dit betekend dat aller daagse dingen zoals een brood zeer lastig zijn om deze zonder sporen te krijgen.
Ze dekken elkaar in tegenwoordig!
Het word gewoon steeds lastiger om wat te eten zonder risico's te nemen.
Als ik dat zou willen.
Dat doe ik zelde tot nooit alleen als het niet anders kan!!

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
2.3K

Het beste antwoord

Het probleem zit in de extra kosten, je kunt tegenwoordig maar weinig kopen door die etiketten met sporen maar als je wat gevonden hebt is dat niet perse veel duurder. Dit in tegenstelling tot de diëten die hier staan: http://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/connect/bldcontentnl/belastingdienst/prive/relatie_familie_en_gezondheid/gezondheid/aftrek_ziektekosten/overzicht_ziektekosten/dieetkosten/dieetlijst_2012

Maar: verenigt u! Trek eens aan de bel met lotgenoten. Ik moest laatst ook inkopen doen voor een vriendje van mijn zoon en je wordt gek van al die waarschuwingsstickers!