Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Ik heb een 2de hands Macbook via marktplaats gekocht voor mijn opleiding. Kan ik die terugvragen van de belasting?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
848

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

tot en met 2012 aftrekbaar: je moet rekening houden met privégebruik. Als je de computer niet voor privédoeleinden gebruikt: de afschrijvingskosten zijn aftrekbaar. Omdat het een gebruikte computer is mag je afschrijving verdelen over twee jaar.
Een computer van € 500 : jaar 1 € 250, jaar 2 € 250 als kosten opvoeren.
Maar: in 2013 niet meer aftrekbaar en er geldt een drempel van € 500 per jaar !
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
fisbel
11 jaar geleden
@tbrewer:
Over 2013 geeft u onjuiste informatie door.
De drempel voor 2013 is € 250. Een geavanceerde computer met bijbehorende randapparatuur, speciaal aangeschaft voor studie of opleiding is ook in 2013 onder voorwaarden nog steeds aftrekbaar. (jaar met restwaarde 10%) De aanscherping in aftrek betreft al het belastingjaar 2012 / Lees bladzijde 1 van de informatie studiekostenaftrek Belastingdienst: http://download.belastingdienst.nl/belastingdienst/docs/at_aftrek_studiekosten_andere_scholingsuitgaven_2013_ib2751t31fd.pdf.

Andere antwoorden (2)

Ja dat kan als je bonnetje hebt van de verkoper. Dat kan ook een geschreven briefje zijn met naam adres aankoopbedrag en handtekening
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik denk het niet aangezien je geen aankoopbewijs hebt
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding