Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

2 simpele vragen gesteld aan administratiekantoor moet betalen € 45 zonder btw per vraag.Is dit normaal? Ik heb heb net opgezegd voor dit jaar.

2 vragen over verlegging van de btw en de vraag of iemand recht heeft op teruggave met wajong. Ik heb hem een mail gestuurd om te zeggen dat ik een ander persoon nu heb voor de financiën. Ik moet nu ook de post betalen omdat hij mijn stukken daar heeft liggen van de afgelopen jaar. Nu moet ik ineens betalen terwijl hij het anders gratis kwam ophalen. Rekening totaal ruim € 127

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
747

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Ja dit is normaal.
Jij hebt opgezegd voor dit jaar, dat betekend dat jij niet meer zomaar gebruik kan maken van zijn diensten.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat je moet betalen voor antwoorden op gestelde vragen lijkt mij normaal. Maar post betalen omdat jouw administratie bij hem ligt?
Hij mag jouw administratie niet houden, die mag je zelf ophalen bij hem. Maar dat geldt niet voor de administratie die verwerkt is (bijvoorbeeld in een grootboek of jaarstukken). Die spullen mag hij houden tot jij betaalt hebt.
Hij moet wel een factuur maken met vermelding van btw, je hebt immers een vraag gesteld die betrekking heeft op jouw onderneming (verlegging van btw), tenzij het een hele kleine ondernemer is.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding