Wat krijg ik nou terug van de belasting er staat 'Verschuldigde inkomstenbelasting en premie volksverzekering?

Ik heb mijn belastingaangifte automatisch laten invullen van 2011.. En ik zie nergens wat ik nou exact terug krijg van de belasting.

Eerst krijg je te zien: Te betalen inkomstenbelasting en volksverzekeringen.. Daar staat alles op 0 dus ook Te betalen: 0 euro.

Daarna komt; Verschuldigde inkomstenbelasting en premie volksverzekering. Daar staat Inkomstenbelasting box 1; 25 euro en nog 422 premie volksverzekering en uiteindelijk staat er helemaal onderaan: Verschuldigde inkomstenbelasting volksverzekering en premie volksverzekering: 0 euro

En helemaal onderaan staat
Premie volksverzekering: 422 euro.

Wat krijg ik nou of wat moet ik nou betalen?

Toegevoegd na 1 minuut:
P.S in dat jaar was ik nog 16/17

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
9.6K

Antwoorden (2)

Van wat ik eruit begrijp krijg je niets terug en moet je ook niets betalen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
U moet € 25 inkomstenbelasting en € 422 premies volksverzekeringen betalen . Maar u krijgt ook kortingen. Die vindt u als u klikt op heffingskortingen in het overzicht. De almene heffingskorting an € 1987 (jaar 2011) krijgt u sowieso, ongeacht het inkomen. Deze € 1987 wordt in mindering gebracht op de te betalen belasting. Daarnaast krijgt u ook nog een arbeidskorting. De hoogte is afhankelijk van het inkomen.

In uw situatie vindt u in het overzicht als u op heffingskortingen klikt de mededeling: maximum in aanmerking te nemen heffingskortingen: € 447. M.a.w: de € 447 te betalen belasting en premies volksverzekeringen wordt met € 447 heffingskorting(en) verminderd. Anders gezegd: u kunt uw heffingskortingen (totaal meer dan € 2000) vanwege het lage inkomen maar voor een gedeelte, dus € 447 verzilveren. Het resultaat is : te betalen belasting € 0, dus het bedrag dat u in de eerste kolom van het overzicht tegenkomt.

N.B: Zeer waarschijnlijk heeft de werkgever al rekening gehouden met de heffingskortingen. En is er over uw inkomen geen belasting ingehouden. Vandaar dat u de € 447 ook niet terug kan krijgen, wat wel het geval zou zijn als er geen rekening was gehouden met de heffingskortingen en er belasting over het inkomen zou zijn ingehouden.
fisbel