wie kan mij helpen met het invullen van mijn belastingaangifte over 2009?

Het was maar een stom bijbaantje, heb er bijzonder weinig mee verdient, ik was nog maar 17 jaar en toch wil ik deze aangifte nog even invullen.

Ik heb het online aangifte programma van de belastingdienst gedownload alleen ik kom er zelf niet uit met de jaaropgave die ik heb.

Kan iemand mij vertellen wat ik bij arbeidskorting, loonheffing en loon moet invullen.

De volgende gegevens staan op mij jaaropgave

Loon loonbelasting/volksverzekeringen : 831
Ingehouden loonbelasting/premie volksverzekeringen (Loonheffing) : 0
Verrekende arbeidskorting : 16
Loon Zorgverzekeringswet : 778
Ingehouden bijdrage Zorgverzekeringswet : 54
Levensloopverlofkorting : 0
WAO verzekerd : JA
Code premie volksverzekeringen : 0

Loonheffingskorting:
met ingang van Code
20-07-2009 1 Wel korting

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het is een hardnekkig misverstand dat een belastingaangifte automatisch tot het terugontvangen van belasting leidt.
Waarom wil je aangifte doen?
Er is geen belasting ingehouden.
Dus er is geen mogelijkheid om belasting terug te krijgen.

Het beste antwoord

Arbeidskorting is dus 16
Loonheffing is 0
Loon is 831
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dus bij loonheffing kan ik gewoon 0 invullen? Niet dat er nog informatie ontbreekt ofzo omdat er onderaan staat loonheffingskorting met ingang van 20-07-2009.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik neem aan dat je per die datum begonnen bent daar met werken EN dat je geen ander werk had dat jaar?
fisbel
11 jaar geleden
Loonheffing over 2009 is € 0.
Indienen van de aangifte levert een nihilaanslag op, dat wil zeggen: je krijgt € 0 terug en je hoeft ook niets te betalen. Je zou je dus ook de moeite van het indienen kunnen besparen.

Andere antwoorden (2)

Als de loonheffing 0 is op de jaaropgave is er geen belasting ingehouden op je loon. Je kunt het in ieder geval even berekenen met het programma of het wat oplevert.

Bij arbeidskorting vul je in: 16
Loonheffing: 0
Loon: 831
Daarna akkoord en bij Zorgverzekeringswet vul je in bij Loon Zorgverzekeringswet: 778

Het programma leidt je verder wel door alle vragen en weet je het niet klik dan ook op het gele vraagteken voor de aankruis vakjes, daar staat aanvullende informatie.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
fisbel
11 jaar geleden
Loon voor de Zorgverzekeringswet: dit scherm komt in deze situatie niet te voorschijn. Komt wel te voorschijn als er bijvoorbeeld overige inkomsten zijn of ontvangen alimentatie of buitenlands inkomen. Natuurlijk is het invullen van een (fake) aangifte altijd leerzaam. Maar als de ingehouden belasting € 0 is er ook € 0 teruggave. Zo simpel is dat.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
loon voor de zorgverzekeringswet hoef je niet in te vullen dit is alleen van belang als je meer dan 1 inkomensbron hebt die bij elkaar opgeteld boven de maximale grens voor de berekening van de premie zvw komen. Gezien jouw uitleg niet van toepassing.
Op de primaire vraag kan ik antwoorden:"Ik kan je helpen bij het invullen van je aangifte 2009". Ik doe het echter niet omdat het nutteloos werk is. Je hebt namelijk nergens recht op.
Je hebt een baantje gehad, waarbij je hebt gevraagd om de loonheffingskorting toe te passen. Dat is gebeurd over 831 bruto loon, waarbij de betreffende tabel geen loonheffing aanwees. Er is dus niets ingehouden. De algehele heffingsvrije som voor 2009 is € 2007. Je hebt dus niet geheel van de vrijstelling kunnen genieten. Toch krijg je daar niets over terug, omdat je in 2009 geen fiscale partner had die wel voldoende inkomen genoot en profijt trok van de heffingsvrije som.