Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

telt aow van je ex mee voor de huurtoeslag?

ik krijg volgend jaar het gedeelte waar ik recht op heb van de pensioen van de ex partner. krijg ik dan minder huurtoeslag?

11 jaar geleden
1.3K
stiena58
11 jaar geleden
Ja mijn fout ik bedoel pensioen!!!!!

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Aow van je ex telt niet mee. Kan ook niet want het bestaat niet. Wat wel meetelt is: alle inkomsten die u verplicht moet aangeven in box 1,2 en/of 3. Hieronder vallen ook AOWuitkeringen. Als u samen woont moet u uitgaan van het gezinsinkomen.Samen heet dat het verzamelinkomen. Tevens telt ook mee het vermogen boven de geldende vrijstelling. Een en ander staat duidelijk vermeld in de toelichtingen bij de aanvraag voor de huurtoeslag. Of u wordt verwezen naar de juiste website en/of hulpverleners

Toegevoegd na 1 minuut:
Afgeleid pensioen onder welke naam of noemer dan ook van uw ex telt inderdaad mee.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Wat je krijgt van je ex is geen AOW maar een deel van het door jullie samen opgebouwde ouderdomspensioen.
Dat pensioen behoort tot je inkomen en verlaagt dan je eventuele huurtoeslag.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
+
je moet het zo zien alle inkomsten die door de zelfde deur (bewoners) naar binnen komt wordt meegeteld met de huurtoeslag
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding