Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

hoeveel belasting betaald een 17 jarige in de transport sector?

ik betaal best veel belasting maar er is mij verteld dat ik deels kan terug vragen omdat ik geen 33% belasting betaal maar kan het ook niet duidelijk krijgen op internet? iemand die het wel weet?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
819
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ze zeggen dus dat je terug kan vragen omdat je onder de 33% belasting betaald?
Waardeloos advies heb je daar gekregen dan.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Een 17 jarige betaalt evenveel als ieder ander. De inkomstenbelasting is afhankelijk van het bruto inkomen, en niet van leeftijd.

Je kan twee dingen doen om ervoor te zorgen dat je niet teveel belasting betaalt:
1) Zorg ervoor dat je bij je werkgever aangegeven hebt dat je loonheffingskorting wilt toepassen.
2) Vul aan het eind van het jaar het aangifteprogramma van de Belastingdienst in. Zo zie je of je werkgever te weinig, te veel, of precies genoeg belastingen ingehouden heeft.

Ter informatie: in het belastingsysteem zitten een aantal heffingskortingen. Dit is korting op de te betalen belasting. De werkgever kan hier rekening mee houden bij het uitbetalen van jouw loon, maar dat moet je wel aangegeven hebben, want deze kortingen mogen namelijk niet twee keer (dus bij twee verschillende werkgevers) verrekend worden.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding