Is het nog steeds nodig een kilometerregistratie bij te houden terwijl mijn bedrijfswagen een gps tracking systeem heeft ingebouwd ?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.1K

Antwoorden (1)

Voor de Belastingdienst? De bewijslast voor de rittenregistratie (en dus voor het geen-privégebruik van de auto) ligt bij u.

Artikel 3.20 van de wet inkomstenbelasting 2001 stelt dat bij ministeriële regeling de eisen worden geregeld waaran de registratie moet voldoen.

De Belastingdienst verlangt minstens het volgende:
a. merk, type en kenteken van de auto;
b. periode van terbeschikkingstelling van de auto;
c. per rit:
1º. datum;
2º. beginstand en eindstand van de kilometerteller;
3º. beginadres en eindadres;
4º. de gereden route indien deze afwijkt van de meest gebruikelijke;
5º. het karakter van de rit.
(artikel 21c uitvoeringsregeling loonbelasting 2001 versie 2011).

Als uw GPS dat bijhoudt, dan hoeft u geen aparte rittenregistratie te voeren.

Daarbij laten een snelle zoekactie wel zien dat er details zijn die nog weleens van belang zijn, zoals het feit dat een adres een straat én een huisnummer is (dat huisnummer is vaak een probleem voor rittenregistratie).