Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Moet je kwijtschelding terug betalen (bvb waterschapbelasting, eigen zorgbijdrage, woz belasting enz)als je in de loop van het jaar gaat samenwonen?

Ik heb een minimum inkomen en krijg nu allerlei kwijtscheldingen. Mijn vriend en ik willen mogelijk gaan samenwonen in de loop van dit jaar. Ik kan nergens terug vinden of ik kwijtscheldingen dan terug moet betalen of ze bijvoorbeeld verrekend worden op het moment dat er een gezamenlijk inkomen ontstaat.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
758

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Ik ben met mijn werk enigszins betrokken bij invorderingsprocedures voor waterschapsbelasting.

Als daar eenmaal een kwijtschelding is verleend voor dat jaar, dan blijft die kwijtschelding staan. Je zult dus niet opeens alsnog geld moeten betalen.

Volgend jaar, na het draaien van de nieuwe belastingaanslagen, dan zul je opnieuw een aanslag ontvangen en dan zal er waarschijnlijk dus geen kwijtschelding meer verleend worden omdat je dan niet meer voldoet aan de voorwaarden voor kwijtschelding.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding