Als ik me uitschrijf in Nederland en voor een buitenlands bedrijf werk hoef ik toch geen belasting in nl te betalen? Ook niet als ik me na 2 jaar bv

Terug inschrijf? (buiten vermogensbelasting om)

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (2)

Leuke vraag. Ten eerste kunt u het lidmaatschap bij de belastingclub Nederland niet opzeggen. Zolang u nog bezit in Nederland hebt, bijvoorbeeld een bankrekening, dan blijft u Nederlands belastingplichtig. U hebt dan een Wereldinkomen en dient u met de Nederlandse fiscus af te rekenen. De Nederlandse belastingdienst zal dan zorgen dat u dat deel aan belasting al of moet betalen wat u mag betalen. De vraag is ook of u in "europa" blijft of verder uw heil gaat opzoeken. In Europa zult u dan ook nog via de CVZ de nominale premie zvw moeten afdragen en de awbz. Voor al deze werkzaamheden wordt u door mij geadviseerd een kantoor in de arm te nemen die verstand van deze zaken heeft.
Groet en sterkte,

Nico
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dit heeft niet met uitschrijven te maken maar daar waar de inkomsten worden verdient. Is dat in Nederland, kan uitkering of andere inkomsten zijn, dan moet er in nederland belasting betaalt worden. is dat bv in Belgie dien je daar belasting te betalen.