ziektegeld bij UVW berekend via inkomen de laatste 12 maanden? tellen dan de 6 maanden werkeloosheid ook bij de 12 maanden

was langer dan 6 maanden werkeloos en leefde van een erg kleine uitkering, beneden bijstand, werk nu al weer 6 maanden maar werd ziek , wat een week duurde. nu zegt het UVW dat ik voor die week, ik werk 40 uur, maar 94 euro ontvang. mijn weekloon is netto 540 euro. hoe kan dat????

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (2)

Dat ligt eraan. In princiepe is jouw werkgever verplicht jouw loon door te betalen tijdens ziekte. Maar aangezien je al uit een uitkering van de UWV kwam is er een kans dat jij en je werkgever /of het UWV hebben afgesproken dat je bij ziekte weer terugvalt in de ziektewet, als een soort risicobescherming van de werkgever.
Vraag dus bij het UWV na, onder welke voorwaarden jij aan het werk bent en kijk of je recht hebt op loondoorbetaling van je werkgever.
Hiervoor kun je ook kijken op www.UWV.nl
Hierbij kun je op de link klikken die voor jou van toepassing is en zo kom je op de regeling die voor jou van toepassing is. Je kunt ook altijd een gesprek aanvragen met je UWV consulent en hem of haar dit vragen. Zij kennen jouw situatie door en door.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
de perioden dat u een ww-uitkering heeft gehad telt niet mee voor de berekening van hoogte van uw aangevraagde ww-uitkering.
alleen loonperioden voor de referteperiode tellen wel 1 maal mee.
moet u voor een tweede keer een ww-uitkering aanvragen dan tellen de genoemde loonperioden niet meer voor de berekening. alleen de periode in de referteperiode.