waarom moet ik loonbelasting betalen over mijn ziektekosten ( ben aangemeld via mijn werkgever)? zag op mijn loonstrook.

Toegevoegd na 22 minuten:
ik bedoel mijn premie ( ziektekostenverzekering)

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dan ben ik erg benieuwd wat er nu precies op de loonstrook staat...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ik bedoel mijn premie , ziektekostenverzekering, eerst staat het bij mijn brutoloon vermeldt en daarna weer bij de loonheffing, waarrom is dit zo?

Antwoorden (1)

Dat lijkt maar zo

Inkomensafhankelijk bijdrage Zorgverzekeringswet wordt door de werkgever op het loon ingehouden en aan de Belastingdienst afgedragen.

De werkgever is verplicht de werknemer een vergoeding te geven voor deze bijdrage. Voor de belasting hoort deze vergoeding bij het loon.

Het gaat dus om de belasting over deze door de werkgever gegeven vergoeding.