Ik wil mijn inkomstenbelasting formulier invullen, maar krijg mijn werkgevers niet op een rijtje, iemand een idee hoe dat kan?

Vorig jaar toen ik mijn inkomstenbelasting wilde invullen kreeg ik via digiD de mogelijkheid om m'n werkgevers op een rijtje te zetten en hoefde ik zelf niks in te vullen over me inkomen etc. Ik krijg dit nu niet voor elkaar. Moet ik hier langer voor wachten? Of doe ik gewoon iets verkeerd..

Alvast bedankt

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.1K

Antwoorden (5)

Je zult van iedere (legale) werkgever deze maand een jaaroverzicht ontvangen, aan de hand daarvan kun je je aangifte doen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja dat snap ik! Maar vond het juist zo prettig dat ik dat dus allemaal niet hoefde in te vullen en alleen maar hoefde te controleren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dan moet je nog even wachten, want de Belastingdienst hééft die gegevens nu nog niet. Komt vanzelf goed.
Dat kun je pas als je alle jaaropgave hebt ontvangen. De belastingdienst heeft dat pas ergens eind februari automatisch beschikbaar. Je kunt dus nu nog niets invullen.
ronron1212
12 jaar geleden
via je digid maak je gebruik van de vooringevulde aangifte. Deze gegevens komen van je werkgevers. Maar je werkgever moet de gegevens over december 2011 en de cumulatieve gegevens 2011 nog insturen. Daarvoor heeft hij tot 31 januari de tijd. Zo spoedig mogelijk daarna zijn de gegevens beschikbaar.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Gaat dit ook op voor pensioenen?
Pas op 1 maart 2012 zijn de gegevens voor de vooringevulde belastingformulieren voor de inkomstenbelasting 2011 beschikbaar. Dus nog eventjes geduld.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het enige antwoord met de (juiste) echte datum.
Het is een misverstand dat je door het downloaden van de fiscale gegegevens voor je IBaangifte daarmee klaar bent.
Je moet ook nog de gedownloade gegevens met de zelf ontvangen gegevens (jaaropgaven) vergelijken. Als je dat niet doet en er zit een fout in de opgaven van de Belastingdienst dan blijkt dat je zelf verantwoordelijk en aansprakelijk bent.
Over 2010 kreeg je pas op 1 maart 2011 die gegevens. Dus zodra je de gegevens van de werkgevers binnen hebt, kun je de aangifte maken en hoef je niet tot 1 maart te wachten.