Risico kinderopvangtoeslag terug betalen?

Mijn dochter gaat sinds juli naar de kinderopvang. Hiervoor heb ik toeslag aangevraagd. Nou werk ik sinds juli 26 uur maar mijn werkgever heeft mijn loon niet aangepast en ik ontvang nog steeds fulltime loon.
Ik heb samen met hem een regeling afgesproken dat ik via mijn snipperuren dat extra geld weer terugbetaal. Maar nu komt er dus op mijn jaaropgaaf wel te staan dat ik meer gewerkt heb dan dat ik in werkelijkheid heb gedaan.
Wat voor gevolgen heeft dat voor de kinderopvangtoeslag?
Bij de belastingdienst zei dat meisje dat ze kijken naar het aantal gewerkte uren. Maar hoe weten ze dat? Ze kijken tich naar het inkomen?
Ze kon me niet echt een antwoord geven. Mogelijk kan ik bezwaar maken wanneer ik het terug moet betalen. En bewijs overleggen dat ik inderdaad maar 26 uur heb gewerkt in de week. Maar ik krijg er nu dus problemen mee omdat mijn baas het niet heeft aangepast. Is er nog een manier om het met terugwerkende kracht in orde te maken?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.1K
ronron1212
12 jaar geleden
ze kijken naar de afgenomen uren kinderopvang

Antwoorden (2)

Volgens mij is er geen probleem, omdat je alleen maar toeslag hebt gekregen over het aantal uren dat je kind naar de opvang is gegaan! Het feit dat je dus meer salaris hebt gekregen dan dat je hebt gewerkt is verklaarbaar en na te vragen bij je werkgever.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ronron1212
12 jaar geleden
verklaarbaar maar wel meer
Voor 2011 kan er in zoverre een probleem zijn dat u uw inkomen 2011 te laag heeft ingeschat. Als dit inkomen hoger uitkomt, moet u een deel van de toeslag terugbetalen. Of dit veel is of weinig kunt u met een proefberekening toeslagen zelf uitrekenen. Zie: http://www.toeslagen.nl/reken/toeslagen/

Voor 2012 zijn er wijzigingen in de kinderopvangtoeslag. Er wordt gekort op de kot en u krijgt zoals u zult weten uitsluitend kot over gewerkte uren - dit binnen de marge van 70% / 140%. Ook voor 2012 kunt u de proefberekening maken. Leest u hier de wijzigingen tav gewerkte uren: http://toeslagen.nl/particulier/kinderopvangtoeslag/kinderopvangtoeslag-25.html
fisbel