Hoeveel geld loopt de staat jaarlijks mis door zwart geld?

Ik vraag me af, hoeveel de staat jaarlijks misloopt in Nederland door zwart geld?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
4.4K

Antwoorden (2)

Dat is moeilijk te zeggen, aangezien het moeilijk te achterhalen is. In 2209 werd er 2,7 miljard openbaar gemaakt, in 2010 slechts 318 miljoen.

Er wordt geschat dat er ca 15 miljard aan zwart geld in het buitenland staat geparkeerd.

http://financieel.infonu.nl/belasting/10123-de-belastingdienst-de-belastingdienst-en-zwart-geld.html

http://www.volkskrant.nl/vk/nl/2680/Economie/article/detail/3016200/2011/11/05/Veel-minder-zwart-geld-teruggehaald.dhtml
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ja typo! 2009
In Nederland circuleert naar schatting 4,5 miljard euro aan zwart geld, en daar komen nog enorme bedragen op buitenlandse spaarrekeningen of in buitenlands vastgoed bij. Het vermogen van Nederlanders op buitenlandse bankrekeningen wordt door deskundigen geschat op minimaal 50 miljard euro. Natuurlijk is er de Europese Spaarrichtlijn en de Wet Ongebruikelijke Transacties, maar toch.
ronron1212