Als je een auto wint bij de postcodeloterij moet je dan 30% kansbelasting over je prijs betalen ?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
73.6K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dan moet je een stukje erafzagen;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
er is over naturaprijzen geen kansspelbelasting verschuldigd door de prijswinnaar.
Je kunt je zaagje dus thuis laten.

Het beste antwoord

Een zeer uitgebreid artikel over dit onderwerp kun je vinden op:

http://financieel.infonu.nl/belasting/17920-de-belastingdienst-hoe-hoog-is-de-kansspelbelasting.html

Ik zou wel willen copypasten maar het mag niet van die mensen. (Auteursrecht en zo.) Nou kom je daar natuurlijk makkelijk doorheen (ForeFox firebug rules) maar waarom zou ik die rechten doorbreken...

Anyway, daar wordt ook specifiek ingegaan op de auto. Zo staat er dat je, *als de organisator de belasting niet voor zijn rekening neemt* (dat kan dus wel blijkbaar), inderdaad belasting moet betalen over de auto, wat betekent dat als je dat niet kunt, dat je de auto onmiddellijk weer zult moeten verkopen om de belasting te kunnen betalen.

Nou zou ik sowieso een gewonnen auto meteen weer doorverkopen want ey wat moet ik met een auto... Ik ga binnenkort een motor kopen en ik woon in Amsterdam en heb sowieso geen enkele behoefte aan alle zorgen die bij een auto komen kijken :) Maar dat is mijn mening.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

boven de 450 euro (vroeger 1000 gulden)moet kansspel belasting worden betaalt , dus ik vrees dat jou (nieuwe)auto net iets duurder uitvalt
maar eerlijk weet ik ook niet of deze regel op geschenk prijzen van toepassing is
maar ben bang van wel
bij de staatsloterij is bij de prijzen de belasting al verrekend
maar een auto van de staatloterij heb ik nog niet van gehoord
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee, geen 30% maar 29%.....
Scheelt weer een hele procent...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Info Postcodeloterij:
Geldprijzen tot € 454,- zijn belastingvrij. Daarboven worden alle geldprijzen belast met 29% kansspelbelasting. Deze wordt door de Nationale Postcode Loterij afgedragen. U ontvangt dus het nettobedrag op uw rekening.

Dus alleen kansspelbelasting over prijzen in geld.

Toegevoegd na 5 uur:
Vreemd dat er op de site van de Postcodeloterij niets over is gevonden.

Toegevoegd na 14 uur:
Als je via een omweg zoekt, dus niet eerst naar de postcodeloterij (zie suggestie fisbel) dan blijkt uitdrukkelijk : geen kansspelbelasting bij naturaprijzen.
Dus min is onterecht.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
fisbel
12 jaar geleden
Eenvoudig googelen: postcodeloterij / kansspelbelasting laat onmiddellijk deze informatie zien van de organisatie: http://www.postcodeloterij.nl/Organisatie/Pers/Gedragscode.htm
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Fisbel, met zoekwoord "kansspelbelasting" is op de webstek van postcodeloterij uitsluitend de informatie in mijn antwoord opgedoken. Probeer het zelf eens.Overigens komt met jouw link hetzelfd ereultaat, maar dan wel duidelijk: geen kansspelbelasting bij naturaprijzen.
MarcoVering
6 jaar geleden
Op elke prijs die je wint bij een kansspel dien je kansspelbelasting betalen. Dus ook natura prijzen die je wint boven de 454 euro. http://www.belastingeninformatie.nl/kansspelbelasting.php