Spaarloon toch niet vrij?

Ik heb in 2009 spaarloon gestoken in certificaten van mijn werkgeven (soort van aandelen). Nu blijkt het volgens mijn werkgever niet zo te zijn dat ik deze weer kan verkopen zonder dat het geld hiervan belast wordt. Ik dacht dat alle spaarloon tot en met 2009 in 2010 was vrijgegeven.
Wie weet hier uitsluitsel in te geven?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

De spaarloontegoeden die op een spaarloonrekening zijn gestort t/m 2009 zijn in 2010 vrijgegeven.
Maar als je het spaarloon ergens anders voor hebt gebruikt (in jouw geval certificaten van je werkgever) geldt dat niet. Dan gelden de gebruikelijke regels. Het vrijgeven van spaarloon gaat puur om de spaarloontegoeden die op spaarloonrekeningen zijn gestort. Hieronder wat links over de spaarloonregeling en het vrijgeven er van.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Spaarloon moet minimaal 4 jaar vast staan voor het weer gedeblokkeerd kan worden.
ronron1212
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Maar zoals ik al zei in mn vraag is het spaarloon voor tot en met 2009 in (september?) 2010 vrijgegeven
ronron1212
12 jaar geleden
tot 2009
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee, het spaarloon tot en met 2009. Zie http://www.rijksoverheid.nl/nieuws/2010/09/16/deblokkeren-spaarloon.html