Wat is een 'tax number' en wat is een 'European sales tax-identification number (UID)' in het Nederlands? Wanneer gebruik je welke?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
27.3K

Antwoorden (1)

Volgens mij gaat het in beide gevallen om het BTW nummer.
UID is de Oostenrijkse afkorting voor Umsatzsteuer-Identifikationsnummer (= letterlijk vertaald: Omzetbelastingidentificatienummer). Tax number is letterlijk vertaald "belasting nummer". Als het gaat om zakelijke transacties (inkoop verkoop) gaat het naar alle waarschijnlijkheid ook om het BTW nummer.
Binnen de EU wordt de term "VAT - number" gebezigd. (VAT staat voor Value Added Tax.
Op onderstaande link kun je zien dat elk land het weer net iets anders noemt, terwijl het allemaal om hetzelfde gaat.