kom je er zelf niet uit dan kun je naar het belastingkantoor en helpen ze je
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Voor het hele artikel verwijs ik je naar de link bij de bron:

Herstel zo een fout in de belastingaangifte
Regelmatig worden er bij de belastingaangifte fouten gemaakt. Nu is fouten maken menselijk, en ook de belastingdienst maakt wel eens fouten. De fiscus maak ook fouten in uw voordeel. Maar ook de belastingdienst kan niet zo maar een nieuwe definitieve aanslag in uw nadeel opleggen. Gebeurt dat wel dan kunt u waarschijnlijk in verweer komen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kan gewoon je aangifte opnieuw doen....
Ik heb ook een foutje gemaakt, en na 1,5 jaar opnieuw de aangifte opnieuw gedaan (met dat aangifteprogramma van ze)... Ik kreeg alsnog het geld wat ik teveel betaald had gewoon terug.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Is geen groot probleem. Het ligt er aan of je al de definitieve aanslag hebt (dus niet de VOORLOPIGE aanslag n.a.v. je aangifte).
Als je nog niet de definitieve aanslag hebt gehad (die meestal € 0 is, omdat met de voorlopige de te betalen/te ontvangen belasting is verrekend):

2 mogelijkheden: Als je hem op papier hebt ingediend en niet over internet beschikt,vraag je een nieuw aangiftebiljet aan, vult hem in en doe hem met een toelichtend briefje op de post (wel kopieën behouden).

Als je de aangifte per internet hebt ingediend of over intrenet beschikt opnieuw een aangifte met internet indienen. Wordt automatisch als verbetering behandeld. De laatstontvangen aangifte is DE aangifte voor de fiscus.
Voordeel bij indiening per internet is dat je een bericht van ontvangst krijgt. Dat druk je in de aangifte af.

Als je wel een definitieve aanslag heb ontvangen, dan dien je een bezwaar in en vermeld het nieuw te betalen/ontvangen bedrag en waarom met berekening (dus nieuwe aangifte op papier) bij brief met bezwaar.