Er zijn verschillende eisen wel of geen huursubsidie krijgen.

wat is je bruto inkomen (als je samen woont van beide mensen)
wat is je huurprijs
heb je een zelfstandig appartement met eigen huisnummer, brievenbus en keuken/toilet/badkamer.
Hoeveel spaargeld

in de links kun je alles over de huurtoeslag en de eisen vinden.

Normaal gesproken heb je recht op huurtoeslag behalve als je huur te hoog is, je te veel spaargeld hebt, of niet zelfstandig woont.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Als je geen inkomen hebt kun je geen huishuren. Dus heb je ook geen recht op huursubsidie.
ronron1212
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat een flauwekul! je kan toch ook spaargeld hebben waarvan je de huur betaald! en dan nog een duimpje krijgen ook nog.
ronron1212
12 jaar geleden
nee dat kan niet er moet een inkomen zijn. Je moet anders wel erg veel vermogen hebben.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er is bij een huurhuis altijd een inkomenstoets en je moet een IB 60 inleveren, dus moet er inkomen zijn
Als je zveel spaargeld zou hebben dat je een huis kunt huren voor langere tijd zonder inkomen zou ik een huis kopen
ronron1212
12 jaar geleden
en met veel vermogen krijg je ook geen huursubsidie
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat kan allemaal best. Maar als je op die manier gaat kijken dan zou je ook kunnen zeggen dat een illegaal geen huurtoeslag krijgt. Ben je namelijk legaal in Nederland heb je altijd inkomen! Een of andere uitkering kom je altijd voor in aanmerking als je verder geen inkomen hebt. Dus jullie beweren dat als je 6 maanden werkeloos bent, je hebt geen uitkering aangevraagd en je betaald de huur van je spaargeld, dat je dan geen huurtoeslag meer krijgt opeens. Overigens is je reactie ook geen antwoord op de vraag. Je verandert gewoon de casus.
Heb op de toeslagsite geen minimum inkomenseis gevonden, dus je zou met € 0 inkomen en voldoende vermogen kunnen huren en huurtoeslag kunnen krijgen.
Maar bij een fiscaal vermogen boven circa € 22.000 heb je geen recht op huurtoeslag, maar dan heb je fiscaal wel (fictief) inkomen (uit dat vermogen).