Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

kun je ook met terugwerkende kracht kwijtschelding van de gemeentelijke belastingen krijgen?

voor 2010 en 2011 heb ik al uitstel ,maar de jaren daarvoor had ik er eigenlijk ook recht op maar niet aangevraagd,omdat ik dacht er geen recht op te hebben

13 jaar geleden
12.1K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Kwijtschelding is alleen van toepassing op schulden dus nog niet betaalde bedragen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
stiena58
13 jaar geleden
kort maar krachtig wordt gezegd en dat klopt .

Andere antwoorden (2)

nee, dat is niet mogelijk, net zoals waterschapsbelasting, dat is ook niet mogelijk.
het moet per jaar worden bekeken, en hoe je situatie in voorafgaande jaren was, daar had je toen op moeten reageren, en niet achteraf.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Helaas:
Kwijtschelding belastingen en heffingen

Indien u als gevolg van een laag inkomen niet in staat bent uw belasting te betalen, dan kunt u verzoeken om kwijtschelding. Kwijtschelding is alleen mogelijk voor de volgende belastingsoorten:

• afvalstoffenheffing;
• rioolafvoerrecht;
• verontreinigings- en waterschapsheffing van Hoogheemraadschap Hollands Noorderkwartier*.

De kwijtschelding wordt per kalenderjaar verleend. Het is niet mogelijk om met terugwerkende kracht kwijtschelding aan te vragen voor belastingaanslagen van voorgaande kalenderjaren.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding