Zijn de Kosten van een waakhond belasting aftrekbaar?

Mijn bedrijf verkoopt in Rotterdam nieuwe en gebruikte ,,vooral inruil,, autos hier wordt veel met cashgeld betaald en vanwege ligging en sommige ,,vooral goedkope,, autos loopt er veel vreemd volk rond daarom is er een grote waakhond, mastino kruising met mastiffxpitbull geen schoothondje dus, gekomen die het kantoor van administratie, vrouwlijke werknemers en geldkluis bewaken moet.

S avonds is er een alarm die afgaat op beweging dus dan gaat de hond mee naar huis is dus geen fulltime waakhond. Zijn de kosten die ik maak zoals voer en dierenarts enzovoort BTW aftrekbaar omdat hij overdags en koopavond waakt?? ,,ma tot za 07.30 tm 18.30-koopavond 22.00,,

Zo ja waar kan ik dat vinden als bewijs voor belasting/boekhouding ik kan het zelf niet vinden vandaar dat ik hier terrecht kwam.

Ik hoor het wel alvast bedankt voor de info!!!
Niels

Weet jij het antwoord?

/2500

Waar je het kunt vinden weet ik niet maar zelf heb ik ook een bedrijf en 2 honden. Alle kosten gaan op het bedrijf ondanks dat ik er ook privé veel mee doe. Vraag het je accountant, als je die hebt. Je zou eventueel een splitsing kunnen maken het door gedeeltelijk op het bedrijf en gedeeltelijk op privé kosten te zetten.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100