Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wij hebben een BV, daaruit moet een verplichte hoeveelheid salaris worden betaald, hierover moet je ook loonheffing betalen.

Maar als er geen geld is voor salaris, of we krijgen het een maand later moet er nog steeds elke maand loonheffing betaald worden ongeacht of je dit geld nou heb of niet. En de belastingdienst kijkt niet naar een crisis of niet, en deelt ook gewoon boetes uit als je niet op tijd betaald. Kan dit anders? kun je van te voren aangeven dat je ook (net zoals alle andere nederlanders) crisis zit en dat ze hun geld echt wel krijgen maar iets later, en of ze daarvoor geen boetes willen uitdelen....

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
637

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Je kunt alleen proberen uitstel van betaling aan te vragen. Maar met loonbelasting is de fiscus niet makelijk.
(Lees meer...)
ronron1212
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Als je geen salarissen uit kan betalen en je loonheffing niet kan betalen dan ben je volgens mij failliet. Dan zal de belasting het beter snappen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja de DGA in 'n BV moet een salaris ontvangen waarover LB dient te worden afgedragen. Momenteel is dit bedrag is minimaal 41.000 euro bruto per jaar, inclusief vakantietoeslag!
Mooier kunnen 'ze' het niet maken.....
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
jij bent in principe in dienst bij je eigen bv. ik ben in loondienst, het zou wat worden als mijn werkgever even mijn salaris een maandje over slaat met betalen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Om deze reden heb ik eerder gezegd, dat een bv zeker niet aan te bevelen is voor een ZZP-er; een goede bedrijfsrisico verzekering des te meer.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
U kunt, zonder toestemming te vragen aan de belastingdienst, uw loon verlagen. Hoe u dat moet berekenen en welke voorwaarden gelden, staat in het Handboek Loonheffingen (kun je aanvragen bij de belastingdienst) op blz 141 en 142. Het staat ook op de site van de belastingdienst.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding