Hoe kom ik aan een briefje van 200 euro?

De Rabobank zegt alleen dat ze briefjes van 50 hebben. Nu heb ik voor een specifiek geval een briefje nodig van 200 en 100. Hoe kom ik anders aan dit?

een jaar geleden
in: Bankieren
3.2K
Utrecht
een jaar geleden
Pinnen in Duitsland. Daar hebben de geldautomaten wel vaak briefjes van 100 en 200.

Antwoorden (1)

Bij het Geldwisselkantoor, tegen een kleine commissie.
Daarnaast zou je bijvoorbeeld een meubelzaak, autobedrijf of juwelier kunnen bellen om te vragen of ze dit biljet voor je hebben.
Hoewel de kans hierop klein is. Veel bedrijven weigeren biljetten van 100 euro of hoger en er wordt weinig meer contant betaald.
Toegevoegd op 30 mei 2022 10:58: tekst
een jaar geleden
ronron1212
een jaar geleden
Meubelzaak of autobedrijf meestal betaal je via pin of de bankrekening door overmaken contant komt daar niet veel voor.
SentWierda
een jaar geleden
@ronron1212. SimonV doelt niet op de reguliere klant.
Een juwelier of autobedrijf zonder grote coupures (100 en 200 euro) is niet voor te stellen.
ronron1212
een jaar geleden
@SentWierda en waarom dan niet alles kan je met pin en factuur overmaken.
SentWierda
een jaar geleden
@ronron1212. Uitsluitend pin en factuur?
Er zijn ook andere, veel voorkomende, mogelijkheden:
1. creditcard
2. contant.
SimonV kan uitleggen waarom hij dit antwoord heeft gegeven.
ronron1212
een jaar geleden
@SentWierda dat contant betalen van redelijk grote bedragen komt bijna niet meer voor. Zelfs bij garages en juweliers niet meer ze hebben dat echt liever niet.
Abcde
een jaar geleden
+, Vooral omdat je het autobedrijf noemt. Het handelen in tweedehands auto's gaat vaak nog contant. Ga eens kijken op een automarkt, daar wisselen de flappen royaal van eigenaar (nu wat minder i.v.m. schaarste aan tweedehands auto's). Ook halen handelaren tweedehands auto's op bij collega's tegen contante betaling. Vrienden van mij zitten in deze handel, het was ook het eerste wat mij te binnen schoot bij het lezen van de vraag. Je kunt dus het best informeren bij een bedrijf dat ook tweedehands auto's aanbiedt.
HeerVoldemort
een jaar geleden
Bij mijn oude garage liep de garagehouder altijd met een "pak flappen" in zijn zak en een pinautomaat had hij niet.