Als ik een Nederlands bedrijfje opricht, mag ik dan een Belgisch (zakelijk) rekeningnummer hebben?

Ik heb een Belgische doorlopende rekening en wil bij dezelfde bank aldaar een zakelijk rekeningnummer voor het bedrijfje dat ik in Nederland opricht (KVK inschrijving is intussen gebeurd). Mag dat, of moét het een Nederlandse bankrekening zijn?

2 jaar geleden
in: Bankieren
3.5K

Antwoorden (1)

Het maakt op zich niet uit of je Nederlandse bedrijf een Belgische of Nederlandse bankrekening heeft. Maar om een zakelijke bankrekening te openen, heeft de Belgische bank een ondernemingsnummer nodig. Ik weet niet of je dat hebt.

Het kan overigens zijn dat je de prive-rekenning ook als zakelijke rekening mag gebruiken van je bank. Voordeel zakelijke rekening: alle kosten zijn gescheiden van privé en een zakelijke rekening staat op jouw bedrijfsnaam. Dit geeft een professionele uitstraling. Je klant ziet je bedrijfsnaam op het afschrift en bij het online overboeken via de IBAN-check.