Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Als ik een Nederlands bedrijfje opricht, mag ik dan een Belgisch (zakelijk) rekeningnummer hebben?

Ik heb een Belgische doorlopende rekening en wil bij dezelfde bank aldaar een zakelijk rekeningnummer voor het bedrijfje dat ik in Nederland opricht (KVK inschrijving is intussen gebeurd). Mag dat, of moét het een Nederlandse bankrekening zijn?

2 jaar geleden
in: Bankieren
3.5K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Het maakt op zich niet uit of je Nederlandse bedrijf een Belgische of Nederlandse bankrekening heeft. Maar om een zakelijke bankrekening te openen, heeft de Belgische bank een ondernemingsnummer nodig. Ik weet niet of je dat hebt.

Het kan overigens zijn dat je de prive-rekenning ook als zakelijke rekening mag gebruiken van je bank. Voordeel zakelijke rekening: alle kosten zijn gescheiden van privé en een zakelijke rekening staat op jouw bedrijfsnaam. Dit geeft een professionele uitstraling. Je klant ziet je bedrijfsnaam op het afschrift en bij het online overboeken via de IBAN-check.
(Lees meer...)
2 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding