Mag een bank kosten in rekening brengen voor de 2e gebruiker van een en/of rekening?

ING gaat vanaf 1 oktober 1.10 per maand in rekening brengen voor de 2e gebruiker van de en/of rekening. Mag dit zomaar?

3 jaar geleden
in: Bankieren
1.9K
jodyenboyke
3 jaar geleden
Dat is volgens mij al jaren zo? Tenminste voor het pasje wel.

Antwoorden (1)

'Zomaar" niet. Maar als je de algemene voorwaarden van zo'n bank leest, zul je zien dat ze daarin het recht hebben opgenomen om wijzigingen door te voeren. Dus dan is het niet "zomaar" meer.

Een klant kan dan besluiten om afscheid te nemen wegens verslechtering van de voorwaarden.
3 jaar geleden
Amadea
3 jaar geleden
Alleen doen de andere banken dat ook. Dus of het zin heeft om over te stappen is maar de vraag. Tegenwoordig kóst het geld om je geld door een bank te laten beheren. Ze verzinnen steeds andere manieren om ons meer te laten betalen...
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Klopt Amadea...we worden op allerlei manieren verleidt om digitaal te betalen. Het cash geld willen ze bannen. 1x zover..... zal het ons langzaam maar zeker veel geld gaan kosten dat banken ons geld beheren. Dan nog maar te zwijgen wat de overheid allemaal kan gaan doen... niet ineens maar geleidelijk aan... belastingen betalen? Onmiddellijk automatisch van je rekening etc...