Kan je in de gevangenis je eigen geld van je eigen bankrekening gebruiken of iemand anders overmaken?

Als je in de gevangenis zit dan heb je zeker geld nodig voor boodschappen enzo maar kan je dan geld gebruiken van je eigen bankrekening die verstuurt wordt naar de rekening van de gevangenis of moet perse iemand anders geld overmaken

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
in: Bankieren
15.1K
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
@Eenvraagje een gemachtigde moet het geld van jouw bankrekening overmaken naar de bankrekening van de gevangenis, onder vermelding van je naam + SKN-nummer (het gedetineerdennummer)

Antwoorden (1)

In de gevangenis heb je geen contant geld. Het geld dat je bij aankomst bij je hebt, wordt op een persoonlijke gedetineerdenrekening gestort die jein de gevangenis krijgt. Als je werkt in de gevangenis, krijgt je daar voor betaald. Dat bedrag wordt op je persoonlijke gedetineerden-rekening gestort.Als je meer geld nodig hebt, dan kunt je dat door familie of kennissen laten overmaken naar de bankrekening van de gevangenis, onder vermelding van je naam + SKN-nummer (gedetineerdennummer)
Er geldt wel een maximumbedrag dat je op de rekening mag hebben: € 500. Het bankrekening-nummer van de gevangenis kunt je opvragen bij de gevangenis waar je je hebt moeten melden of waar je naar toe bent gebracht.
Dus Neen, in de gevangenis kun je geen gebruik maken van je eigen bankrekening.
Als je in het vrije leven vaste lasten hebt die tijdens de detentie gewoon doorlopen zoals huur, verzekeringen, energie dan zul je moeten zorgen dat iemand die betalingen voor je regelt. Dat moet allemaal besproken worden met de persoon die het voor je gaat doen én je moet voor deze persoon bij de bank een machtiging regelen als je geen en/en rekening hebt.
Hierbij nog twee bronnen met o.a. uitleg zoals bv de betalingsregels In de PI Alphen a.d. Rijn gehanteerd worden. Ook een onderwerp van bespreking met de persoon die uw geldzaken gaat regelen is het onderwerp zorgverzekering.