kan ik mijn rekening opzeggen zonder te betalen?

Ik schijn jaren terug een rekening aangevraagd te hebben bij abn-amro, maar ik heb nooit geld gestort of er mee gepind. Ik sta nu -37 euro door de rente/en of kosten. Hoe kan ik dit oplossen?

4 jaar geleden
in: Bankieren
2.4K
taydan03
4 jaar geleden
ik heb net even met het hoofkantoor gebeld. Ik krijg een tegemoetkoming van 25 euro en de rest moet ik zelf betalen omdat het mijn eigen verantwoordelijkheid is. Goede deal. Ik krijg een opzegginsformulier thuisgestuurd en daarmee zeg ik definitief op. Dit typ ik voor diegene die tegen een soortgelijke vraag aan lopen
MasterSword
4 jaar geleden
Als je dood gaat, dan is het de probleem van de nabestaanden.
( en zelfs je nabestaanden komen er niet onderuit ) In Nederland moet je betalen dood of levend
TurfGraver
4 jaar geleden
@masterSword, in Nederland worden schulden betaald uit kapitaal van overledene (als dat kan) zodat schuldeisers niet met de gebakken peren blijven zitten.

Antwoorden (2)

Via internet/kantoor of telefoon het rekeningnummer opzeggen. Je zal waarschijnlijk gevraagd worden om een rekeningnummer waar ze de 37 euro van kunnen afschrijven. Je kan ook nog even de voorwaarde lezen en controleren of de kosten van 37 wel overeenkomen met de verplichtingen die je bent aangegaan bij het openen van de rekening.
4 jaar geleden
Zonder te betalen gaat niet lukken, vrees ik.

De bank heeft bij het openen en onderhouden van je rekening kosten gemaakt. Die kosten moeten (terecht) betaald worden. Daar ben je, met het openen van de rekening, ook mee akkoord gegaan.

Opzeggen kán, maar de schuld moet voldaan worden.