Kan je bij een andere bank ook geld storten?

Stel je zit bij de Rabobank, kan je dan ook bij een storting automaat van ABN Amro of ING je geld storten? Pinnen kan wel bij een andere bank maar geldt dat ook voor storten? En zo ja, kost dat meer geld als dan je het bij je eigen bank doe?

5 jaar geleden
in: Bankieren
91.6K

Antwoorden (2)

nee, je kan alleen bij je eigen bank storten
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Geld storten bij de Rabobank kan alleen naar een rekening van de Rabobank. Stort je geld op de rekening horend bij je pasje, dan kost dat € 1,50 per keer. Stort je geld naar een andere Rabobank rekening, dan kost dat € 9,00.

Bij de ABN Amro bank kun je gratis geld storten (briefgeld max 6 keer, muntgeld max 50 euro). Muntgeld kan ook gestort worden als je zelf geen rekening hebt bij de ABN. Of dat voor briefgeld ook geldt, is niet duidelijk.

Bij de ING kun je (afgaand op de website) alleen geld storten op je eigen rekening. Misschien is er wel een mogelijkheid om het anders te doen, maar daarvoor zul je bij de balie moeten vragen hoe en wat.
Antwoord op de vraag: JA, dat kan. Sowieso bij de ABN Amro kun je geld storten naar een andere rekening. Dat kan zelfs gratis, wat opmerkelijk is. Heb je een rekening bij de Rabobank, dan kun je dus beter je geld storten via de ABN.