Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe moet ik automatisch geld halen van een rekening van een klant?

Ik wil graag een bedrijf beginnen waar mensen online kunnen leren zingen. Natuurlijk is dit wel tegen betaling en wordt er per maand betaald. Maar hoe moet ik net als sportclubs enzo, geld iedere maand van iemand anders rekening afhalen?

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
in: Bankieren
1.7K
TurfGraver
5 jaar geleden
Info
https://www.incassomachtigen.nl/incassant/hoe-word-ik-incassant/

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Dan heb je een incasso-overeenkomst nodig met een bank. Daarvoor moet je een zakelijke bankrekening hebben.

Uiteraard moeten je klanten je ook toestemming geven voor automatische incasso.

Je maakt met behulp van bepaalde software vervolgens een incassobatch, die je digitaal ter verwerking indient. Vervolgens incasseert de bank bedragen en schrijft ze op je rekening bij. Je betaalt aan de bank een bedrag per batch en per individuele post. Moet de bank een post terugdraaien (bijv. om "administratieve redenen", vaak een saldotekort) dan betaal je ook een bedrag per stornering.
De mogelijkheid om incassi aan te maken, zit in een boekhoudpakket. Maar om van die mogelijkheid gebruik te kunnen maken heb je, zoals gezegd, een incasso-overeenkomst nodig. Daarvoor kun je, als ondernemer of vereniging, stichting e.d. bij een bank terecht.
(Lees meer...)
Toegevoegd op 20 augustus 2018 10:29: tekst
5 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding