Kan de bank mijn saldo zien?

Kan mijn bank mijn saldo zien als ik heb geen kaart geef. Stel ik ben mijn kaart kwijt kan ik dan nog altijd mijn saldo opvragen?

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
in: Bankieren
2.8K

Antwoorden (2)

Als jij je legitimeert dan kan de bank jou een nieuwe bankpas verschaffen. Je kunt niet zomaar gegevens die bij een zoekgeraakte pas horen opvragen, want dan is misbruik veel te eenvoudig. De bankmedewerkers kunnen jouw gegevens uiteraard zien, maar zullen die niet zomaar doorgeven.
5 jaar geleden
Ja hoor, dat staat in het systeem.
Met online bankieren zie jij het ook staan. Wanneer je bankpas zoek is kan je de klantenservice bellen. Schrijf nou even je bankrekeningnummer op EN je pasnr dan kan je altijd informatie vragen. Zonder je bankgegevens kan je ook bellen, dan worden een paar vragen gesteld zeker, maar of je dan die info kan opvragen betwijfel ik.
[Zo werkt het bij mijn bank (ING)]