Waarom moeten nieuwe bitcoins gemined worden,kan het bitcoin niet door bitcoin zelf aangemaakt worden?

Nieuwe bitcoins aanmaken gebeurt door miners die een ingewikkelde rekensom moeten oplossen en natuurlijk word de uitkomst gecontroleerd of misschien staat van tevoren al vast wat dat moet zijn ,in dat geval kost het enorm veel werk en geld om een wiskundige oplossing te verkrijgen /bitcoin op niks af.
Als je de handel in bitcoins vergelijkt met die in edelmetaal dan zijn de kosten die de kopers in rekening gebracht moeten worden(het minen/stroomkosten) een overpeinzing waard waarom er ook daardoor steeds meer bitcoins in omloop komen waarvoor op een gegeven moment geen kopers meer tevinden zijn als de markt verzadigd is geraakt waardoor de bitcoinwaarde tot een neerwaartse spiraal gedoemd is.

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
2.6K
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
" een overpeinzing waard waarom er ook daardoor steeds meer bitcoins in omloop komen waarvoor op een gegeven moment geen kopers meer tevinden zijn als de markt verzadigd is geraakt waardoor de bitcoinwaarde tot een neerwaartse spiraal gedoemd is." Het aantal bitcoins is eindig waarbij het geschat aantal rond 21 miljoen zal eindigen, te weinig om de markt te verzadigen. Begrijp overigens niet precies wat je wil vragen.
LeonardN
6 jaar geleden
Als Bitcoin vandaag op morgen de " spelregels" gaat veranderen en zelf een reeks bitcoins uit gaat geven om zo milieuvriendelijker te zijn is het gelijk klaar met het geloof in de bitcoin. Miners zullen massaal overstappen naar de volgende minebare coin en de bitcoin zal waarschijnlijk doodbloeden.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Klopt de cryptovaluta zijn gebateerd op vertrouwen en blockchain. Bij de banken zit de staat er tussen en heel veel andere parijen. Iedereen is ervan afhankelijk, de staat de beurs, de hele bevloking daarom is de euro vrij stabiel.

Antwoorden (2)

Bitcoins minen is net zoiets als het zoeken naar een nieuw priemgetal: je weet dat er ergens in de getallenreeks nog eentje moet zijn, maar niet waar.
Dus moet je alle getallen één voor één uit gaan proberen.

Dat kost enorm veel rekenkracht.

Heb je 'm eenmaal gevonden dan is de controle heel simpel.

Zo kun je ook een nieuw gevonden bitcoin als eerste claimen. Dan is 'ie van jou. Dat heet minen. Nog niet alle getallen zijn uitgetest. Dus de berekeningen gaan nog steeds door. Dat is wat er nu gaande is.

Het is dus niet zo dat "bitcoin" even alle oplossingen kan geven. Die oplossingen zijn op dit moment nog gewoon niet bekend.
Bitcoin is zoals vele al weten gedecentraliseerd. Dit betekent dat het niet beheerd wordt door een centrale identiteit. Het is dus niet mogelijk om nieuwe Bitcoins te 'printen' wat met geld bijvoorbeeld wel kan. Daarnaast is het niet mogelijk om dit met de hand op te lossen, omdat het gaat over extreem complexe rekensommen. De oplossing bestaat dus nog niet en kan niet worden gegeven (er is geen antwoordenblad ;)).
een jaar geleden