wat gebeurd er als je een bitcoin koopt?

ik wil een bitcoin kopen op blockchain.info maar ik hoef geen bankrekening te gebruiken weet iemand wat er gebeurd als ik een bitcoin koop???

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
2.4K

Antwoorden (1)

Voor een bitcoin koopt, moet je dan een wallet (portemonnee) hebben.
Een Bitcoin wallet is een software programma voor het beheren van de sleutels. Het bestaat uit één privé sleutel voor het ondertekenen en versturen van bitcoins en publieke sleutels voor het ontvangen van bitcoins.
De privésleutel geeft de volledige controle over de toegekende bitcoins aangezien je ze er mee kunt versturen naar een publieke sleutel van een andere Bitcoin wallet. Informatie over de privésleutel is makkelijker te hacken of te lekken dan we willen geloven. Hierdoor kun je zonder dat je het merkt al je Bitcoins worden gestolen.

Daarom kun je beter een hardware wallet kopen. De beste hacker & malware & data leaking proof bitcoin wallets die op dit moment beschikbaar zijn: de Trezor, Ledger Nano S en de Digital Bitbox.

Of je kunt een bitcoin kopen met iDEAL bij LiteBit. LiteBit beschikt over een eigen bitcoin wallet.

Daarnaast zijn Bitrush of BTCdirect zijn sites om bitcoins te kopen. Deze sturen ze naar je eigen Bitcoin wallet.

Voor meer info:
https://www.bestebank.org/bitcoins-kopen

Vanzelfsprekend is het de grote vraag wat er daarna gebeurt. De kans bestaat dat je de bitcoins alleen maar in waarde ziet dalen. Zo gaat dat soms met bubbels...
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
+ Hele duidelijke uitleg met goed bruikbare bronnen.