Waarop baseer je de periodiek die je krijgt in salarisonderhandeling bij de Gemeente?

Intern ga ik een schaal omhoog. Kan ik dan ook eisen dat ik horizontaal groei, dus minimaal dezelfde periodiek ontvang in de groei van schaal?

Toegevoegd na 1 minuut:
Ik ga dus ook andere functie bekleden waarbij ik een schaal hoger sta ingeschaald.

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
1.4K
Utrecht
7 jaar geleden
Gebruikelijk is dat je horizontaal naar de hogere schaal gaat + 1 periodiek.

Antwoorden (1)

@groengeel, dat hoef je niet te eisen, dat is je simpel recht. Er valt meestal niet te onderhandelen maar dat hoeft ook niet.

Nauwkeuriger gezegd; je mag er niet in salaris op achteruit gaan, je schuift normaalgesproken op naar de vergelijkbare periodiek of ééntje hoger.

Zie bijgevoegde tabel BBRA (de meeste gemeentes hanteren een vergelijkbare tabel); als je in schaal 5 periodiek 6 zit (regelnummer15) schuif je op naar schaal 6 periodiek 3 of 4 (regelnummer 15 of 16).