Kun je piloot worden zonder natuurkunde in je paket gekozen te hebben?

Ik kies het profiel N&G, maar dan zonder natuurkunde omdat ik daar onvoldoende voor sta
Verder krijg ik volgend jaar wel alle andere vakken die je nodig hebt om piloot te worden.

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
1.2K
ronron1212
7 jaar geleden
Zonder natuurkunde kan dat niet. Je moet ook zelf een financiering aangaan van rond de 150.000 om de kosten voor de opleiding te betalen.

Antwoorden (1)

Als ik de eisen van KLM neem dan is natuurkunde bijna een 100% vereiste. Dus zonder natuurkunde kun je geen piloot worden.

https://www.pilootworden.nl/piloot-worden/toelatingseisen

Misschien dat andere vliegtuigmaatschappijen of buitenlandse wat milder zijn, maar natuurkunde is wel belangrijk denk ik.
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Als ik mijn havo diploma heb gehaald, met alle andere vakken die je nodig hebt, kan het dan nog dat ik een natuurkunde curcus volg om mijn achterstand dan intehalen?
Utrecht
7 jaar geleden
Natuurkunde lijkt me essentieel. Hoe kan een vliegtuig in de lucht hangen? Door natuurkundige principes. Die moet je als piloot kennen en begrijpen.
Ik zou niet in een vliegtuig willen zitten bij een piloot die geen natuurkundige kennis heeft.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Nee haha snap ik.
Dan maar hopen dat ik een postief advies krijg van mijn docent om het toch te kunnen kiezen..
erotisi
7 jaar geleden
Ja, je kunt je acherstand inhalen door deelcertificaten te behalen als aanvulling op je havo of vwo diploma etc. Maar dat moet wel op minimaal havo nivo zijn
erotisi
7 jaar geleden
Misschien dat je hier nog wat ideeen kan opdoen: http://www.airwork.nl/bulletinboard/showthread.php?t=9951
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Thanks!
janprokles
7 jaar geleden
meestal is HBO een vereiste met een natuurkundige achtergrond.
Havo, vmbo, etc. is eigenlijk een vooropleidng.. ik denk dat je je geen zorgen hoeft te maken