Zijn de munten van het nederlands muntenhuis iets waard?

Ik heb diverse munten vanuit het Nederlands muntenhuis.
Hieronder enkele normale:
- UNC kwaliteit Euroset van Luxemburg, Finland en spanje.
Maar ook vreemde:
- 2 euro ontwerp in goud, maar 13,5 mm
- Herdenking munten nederlandse papiergelddruk, zilver, 54 gram
- 10 Euro munten monaco (Proef, staat ook op de rand)
- Zilveren, Proof kwaliteit herdenkingmunt Beatrix,
- Herdenkingsmunt bevrijding, Proof kwaliteit zilver.
- sets Euroontwerpen (met opchrift Preuve, Trial etc.) Kwaliteit Fleur du coin, van Zwitserand en vataicaan.

Zijn deze munten meer waard dan hun metaalprijs?

Toegevoegd na 17 uur:
Ik heb de munten al (uit een inboedel), ik zal ze zeker niet verzamelen, maar vraag me af of er een "tegenwaarde" is die de moeite waard is.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
7K

Antwoorden (2)

Ze zijn wel wat waard,Alleen je zult nooit terug krijgen wat je er voor betaald hebt.Dat munthuis komt altijd met munten van edelmetaal als de grondstof prijs al erg hoog is.De kans is daarom veel groter dat je je ingelegde waarde ziet weg smelten als sneeuw voor de zon.gewoon niet aan beginnen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
goud, zilver?
Zal best maar 100% (24k) goud of een verguld stukje oude ijzer maakt nogal verschil.

Die munten zullen best wat waard zijn, maar ze maken niet voor niets veel reclame, ga er maar vanuit dat ze lekker verdienen, dus dat je een deel lucht koopt.

Als je goud als belegging wilt kopen zijn daar andere munten voor, bijvoorbeeld:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Krugerrand

Toegevoegd na 15 uur:
na je toevoeging:
Ik zou er mee langs een postzegelshandelaar gaan, die doen meestal ook in munten en als ze dat niet doen kunnen ze je vast wel vertellen waar je wel moet zijn.

Je kan ze ook op marktplaats proberen op te zoeken.