Kun je een bankrekening openen zonder iedere maand post te krijgen?

Ik wil een nieuwe bankrekening openen zonder iedere maand post te krijgen over de uitgaven, inkomsten, saldo etc. Is er een mogelijkheid dat dit kan, zo ja bij welke bank?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Sparen
2.3K
Amadea
6 jaar geleden
Ja, als je online bankiert en daarbij aangeeft dat je alleen digitaal benaderd wilt worden.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Kun je dan wel een pinpas oid ontvangen?
ronron1212
6 jaar geleden
Als je een normaal inkomen hebt krijg je gewoon een pinpas. Banken versturen niet graag afschriften meer dat kost geld en je kunt met digitaal bankieren gewoon alles doen.
Amadea
6 jaar geleden
Als je geen post wilt, dan moet je vragen of je de bankpas zelf bij de bank kunt komen ophalen.
Ritsuka
6 jaar geleden
Post krijg ik al jaren niet meer van de bank, dat is allemaal digitaal.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Je bankpas krijg je gewoon opgestuurd, maar de post krijg je digitaal (internetbankieren of via de app).

Antwoorden (1)

Alleen bij bankrekeningen voor vermogenden krijg je soms nog automatisch elke maand post (afschriften). Maar ook bij deze rekeningen is de bank maar al te blij als je aanvinkt dat je geen afschriften wilt ontvangen.

Je kunt dus bij elke bank een rekening openen zonder post te krijgen. Als je wel post wilt, zul je er doorgaans voor moeten betalen.