Ook al is de winstmarge kleiner, ze hopen op mensen die zonder zo'n bon niet zouden komen, het nu wel doen. En het dan leuk genoeg vinden om vaker terug te komen

Toegevoegd na 5 minuten:
En de tussenpersoon groupon dus, krijgt weer een percentage van de winst
12 jaar geleden
Hoi Doepiedoep, allereerst een hele goeie vraag! dus een plus.

Groupon werkt als volgt. Ik abonneer me, Groupon weet in welke regio ik me bevind en doet een aanbieding die bij mij in de buurt genoten kan worden. Afgelopen woensdag: een visagieworkshop voor 49 euro in plaats van de gangbare 159 euro. Met grote letters staat er: korting 69%. Bespaar € 110,-!

Een truc is dat het aanbod slechts beperkt geldig is, nog een paar uur. Een andere truc is dat er een minimaal aantal deelnemers moet zijn, en pas als dat aantal is bereikt is het bod geldig. De verleiding is dus groot om, als het aantal deelnemers nog niet is bereikt, je vrienden op de hoogte te brengen van deze unieke propositie, in de hoop dat ze mee gaan doen. Al je Facebook bekenden worden met een enkel knopje op de hoogte gebracht, en een ander knopje zorgt ervoor dat al mijn volgers een twitter-bericht ontvangen.

Hier de link waar je nog veel meer over het verdienmodel en de methode van Groupon te weten komt.

http://www.frankwatching.com/archive/2010/09/26/groupon/