Ik krijg geen vast contract omdat ik een loonbeslag heb, mag dat?

Vorig jaar februari heb ik enorme financiële problemen gehad, hier heb ik destijds mijn werkgever over geïnformeerd. Dmv lenen bij vrienden heb ik bijna alle schulden kunnen oplossen. Maar er is 1 schuldeiser die er op staat dat de schuld wordt afbetaald via loonbeslag, terwijl ik het geld direct kan overmaken. De schuld die open staat is nog €600,- en het bedrag op mijn spaarrekening is veel hoger dan dat. Nu heb ik 24/5/17 een gesprek gehad bij mijn werkgever en die geeft aan de beslissing te hebben genomen mij geen vast contract aan te bieden omdat ik vanwege dit loon beslag onbetrouwbaar zou zijn. Mag dit zomaar? Kan ik iets doen om een vast contract af te dwingen? Want ik ben nu uit de schulden en wil graag voorkomen dat ik weer in de schulden kom.

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
1.8K
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Misschien kan je het bij een vakbond (fnv) navragen...
paulus811
6 jaar geleden
De werkgever is niet verplicht om een reden op te geven voor niet verlengen, maar als je verder een goede werknemer bent zou ik in dat geval het loonbeslag niet mee in overweging nemen.

Antwoorden (1)

Hoe lullig het ook is maar ja dit mag je contract loopt af en je werkgever hoeft het niet te verlengen officieel gezien hoeft hij geen reden op te geven omdat het een contract met eind datum is