Als je online geld wilt verdienen komen er dan belastingen op?

Ik maak foto's als hobby en zou deze graag willen verkopen aan bedrijven,...
( via website's online dus) maar nu is mijn vraag, moeten daar belastingen voor worden betaald of niet? (Heeft iemand ervaring met online geld verdienen?)
Dank bij voorbaat,
Mvg, Ariana Thompson

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.2K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Naar mijn weten moet je over al het geld dat je (wit) verdiend belasting betalen.

Antwoorden (5)

Natuurlijk moet je dit aangeven en er belastingen op betalen! Als de verdiensten aardig oplopen en je dit niet aangeeft riskeer je een fikse boete!
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Wanneer je aan bedrijven wilt verkopen zullen zij een gespecificeerde factuur met btw willen ontvangen.
Je hebt dan ook een btwnummer nodig, deze krijg je wanneer je je inschrijft in de kamer van koophandel.
Wanneer je eenmaal een btwnummer hebt zul je periodiek (maandelijks of per kwartaal) een btw-aangifte moeten doen.
De inkomsten uit de verkoop zul je ook jaarlijks moeten opgeven bij je aangifte loonbelasting.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dit heeft niets te maken met on line geld verdienen, op zich. Een hobby vormt op zich geen bron van inkomen. U kunt uw kosten niet aftrekken. Als u uw fotografische producten te gelde wenst te maken en er inkomen mee genereert, zal de fiscus eerst kijken of de uitoefening van uw fotowerk aan het bronvereiste voldoet. Er is meen ik een termijn voor binnen welke uw baten de kosten in zoverre te boven gaan dat van een bron van inkomen gesproken kan worden. Voldoet u daaraan niet binnen een bepaalde termijn dan blijft het gewoon hobby. Geen baten te belasten en geen kosten voor aftrek. Raadpleeg bronvereiste bij de website van de belastingdienst.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Begin eerst met de aangiften inkomstenbelasting over 2013 en misschien daarna de afgelopen jaren daarvoor te doen en daarbij alle kosten voor aanschaf kosten apparatuur en reiskosten in aftrek te brengen met daartegenover de eventuele opbrengsten, zelfs als die er (nog) niet zijn.
Als de kosten hoger zijn dan de baten, zoals bij een hobby, dan heb je een aftrekpost op je andere inkomen. In de eerste jaren kun je op die manier een deel van je investeringen en kosten matigen.
Als de fiscus het als een hobby ziet dan zijn de opbrengst ook t.z.t. niet belast.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Hallo Ariana,

Als je geld verdient met je internetsite betaal je belasting: http://bit.ly/VViRx. Als je meer gaat verdienen, kan het zijn dat wij je zien als ondernemer. Vraag in dat geval na bij de Kamer van Koophandel of je je onderneming daar moet inschrijven.

Met vriendelijke groet,
Toon
Webcareteam Belastingdienst