Wat gebeurt er met een losse correctie loonaangifte over december 2013 die hetzelfde is als de originele loonaangifte?

Sinds kort doe ik de salarisadministratie van mijn baas zelf. Per ongeluk vandaag een losse correctie loonaangifte verstuurd via ons softwarepakket. Correctie is gelijk aan originele aangifte over december 2013. Krijgen we hier bericht over? Hoe behandelt de belastingdienst zoiets?

Toegevoegd na 1 minuut:
Moet ik misschien even contact opnemen met de belastingdienst?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Antwoorden (2)

De Belastingdienst neemt de laatst ingestuurde aangifte in behandeling.
Met de eerste aangifte wordt niets gedaan. Het maakt geen verschil of de tweede aangifte gelijk is aan de eerste aangifte of niet.
fisbel
9 jaar geleden
fisbel
9 jaar geleden
De ingestuurde aangifte voor de loonbelasting zal hetzelfde behandeld worden als de aangifte voor de inkomstenbelasting: de laatst ingestuurde aangifte telt.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Neem geen contact op met de belastingdienst hierover. De aangiftes, zowel loon als inkomsten worden volledig bij binnenkomst behandel door computers en als een mens er na kijkt dan is er alleen maar kans op ongewenste correcties.
Hallo Annes,

Als we een losse correctie ontvangen van een aangifte loonbelasting, berekenen we het verschil. Is het bedrag hetzelfde zoals in dit geval, dan is er geen herberekening nodig en krijg je geen bericht.

Met vriendelijke groet,
Toon
Webcareteam Belastingdienst