Tot wanneer kan je iemand 'Gelukkig Nieuwjaar' wensen?

Het is inmiddels 6 januari. Kan je iemand dan nog Gelukkig Nieuwjaar toewensen, of is dat eigenlijk een beetje stom? Wat zijn de ongeschreven regels hiervoor?

Weet jij het antwoord?

/2500

Officieel is het tot 3 koningen. In 2022 is dat tot 06 januari, vandaag dus. Ik ben echter van mening dat het altijd mag. Dus ik wens mensen het ook niet. Ik wens het mensen altijd toe (als ik het je niet toewens, heb je dat eerder in het jaar al zeker door). Dus ik geef mensen een keus. Of niet of El keer als we elkaar zien (wat best grappig is bij directe collega's).

De meeste mensen houden het op 15 januari. Voor die datum kan het nog, daarna bent u “over de datum”. Hoe komt dit zo? Er zijn nog behoorlijk veel mensen vrij direct na nieuwjaar. Daarom mag u ook in de tweede week van het jaar uw nieuwjaarswensen nog uitspreken. Maar daarna is het definitief voorbij. Er zijn mensen die zeggen dat op 6 januari de slotdatum is voor wensen. Op die dag is het feest van Driekoningen. Dus op die datum moet de kerstboom het huis uit zijn. Ook moet alle kerstversiering dan worden opgeborgen. Maar het is dus niet per se dat slotdatum voor wensen.

Bronnen:
https://www.maxmeldpunt.nl/vrije-tijd/tot-...

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100