Wanneer is het nationale Vaderdag?

Er zijn 2 vaderdagen maar welke is de nationale?

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
2.5K
ronron1212
3 jaar geleden
Hoezo zijn er twee dagen? ik ken er maar een die in de derde zondag van juni valt.
Amadea
3 jaar geleden
In de regio Antwerpen en de Kempen wordt Vaderdag gevierd op de naamdag van Sint Jozef, 19 maart. Vermoedelijk is dat de tweede dag die vraagsteller bedoelt...
ronron1212
3 jaar geleden
Dat is dan Vaderdag in België niet in Nederland
SentWierda
3 jaar geleden
In vroeger jaren werd Vaderdag gehouden op 5 oktober. In 1948 werd besloten tot verplaatsing naar juni, vanwege de vele feestdagen in de laatste maanden van het jaar.
Diverse bronnen via Delpher. O.a. Leeuwarder Courant, 11 juni 1948 (nieuwsbericht). Nieuwsblad van het Noorden, 30 september 1966 (verslag lezing Henri Knap).
LeonardN
3 jaar geleden
@Marthe2009 Welke land gaat de vraag over?

Antwoorden (1)

In Nederland wordt Vaderdag elk jaar op de derde zondag in juni gevierd. Dit jaar valt dat op 20 juni.

In België valt Vaderdag' jaarlijks op de tweede zondag van juni. In 2021 is dat op zondag 13 juni.

Andere landen in Europa kennen er weer een andere dag voor. Dus het hangt af van het land waar de vraag over gaat welk antwoord jij moet krijgen.
Amadea
3 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Dankjewel!
Groetjes