Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Welk vuurwerk is 2020 legaal in Nederland?

Hoewel we dit jaar geen vuurwerk meer af mogen steken, zijn er een paar uitzonderingen. Bepaald vuurwerk schijnt nog wel te mogen. Ik vroeg me af om welk vuurwerk dit gaat.

2.4K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (3)

Dat cat 1 vuurwerk dat mag het hele jaar door verkocht worden
(Lees meer...)
3 jaar geleden
Wat je eigenlijk kindervuurwerk noemt : sterretjes. Dat is een stokje met 'vuurwerk' en ook trektouwtjes zijn toegestaan.

Sterretjes en trektouwtjes
Het tijdelijke vuurwerkverbod geldt niet voor vuurwerk uit de zogeheten F-1 categorie. Dit is een licht soort vuurwerk, zoals sterretjes, trektouwtjes en sierfonteintjes. Door Europese richtlijnen kan een lidstaat niet besluiten tot het verbod van dit type vuurwerk, dat in winkels het hele jaar door verkocht mag worden. Het tijdelijke vuurwerkverbod wordt geregeld via de Tijdelijke Wet COVID-19.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Helaas alleen het "kinder vuurwerk" wat het hele jaar door beschikbaar is. Als je echt wilt knallen zal je kunnen kijken naar opties om carbid te schieten. Daarnaast zag ik laatst een leuk filmpje met een goed idee: aan een lang touw allemaal ballonnen knopen, Aan het einde een plank met scherpe dingen, dan het touw naar je toe trekken. Dan heb je een soort 100.000 klapper. Kan jammer genoeg het filmpje ff niet zo snel vinden, maar kom je vast tegen op dumpert. Ik hoop dat je er wat mee kan
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
LeonardN
3 jaar geleden
https://www.youtube.com/watch?v=3sbPlgbbItM

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding