Wat is de betekenis van Election day?

Misschien leef ik onder een steen, maar ik zie en hoor iedereen over election day op mijn sociale media. Ik heb nog niemand gesproken vandaag en vind het een beetje awkward om te vragen waar die dag om gaat. Het gaat over Amerika en Trump ofzo, maar verder? Wat is Election day?

Antwoorden (2)

Vandaag is het Election Day (Dag van de Verkiezing) in de Verenigde Staten. De mensen mogen vandaag naar het stemhokje om hun stem uit te brengen voor de nieuwe president.

Dit jaar gaat het tussen de huidige republikeinse president Trump en zijn democratische uitdager Biden. Dit jaar zijn er al een record aantal stemmen (100 miljoen) verbroegd en per post uit gebracht.

Normaal gesproken is jet al groot nieuws maar nu helemaal door de grote polarisatie en controverse rondom de huidige president Trump. Ook zoals 4 jaar geleden staat Trump achter in de peilingen. We gaan zien wie er gaat winnen alhoewel dat (voor ons) morgenochtend nog niet duidelijk zal zijn vanwege de vervroegde stemmen per post en waarschijnlijk het record aantal mensen dat gaat stemmen.
3 jaar geleden
Op Election Day (verkiezingsdag) worden in de Verenigde Staten verkiezingen gehouden op landelijk, regionaal en plaatselijk niveau. Zoals de presidentsverkiezing, alle 435 zetels in het Huis van Afgevaardigden en eenderde van de 100 senatoren, gouverneurs en burgemeesters.
Elke vier jaar is er Election Day met presidentsverkiezing. Na twee jaar zijn er tussentijdse verkiezingen voor het Amerikaanse Congres, de zogenoemde "midterms".
https://www.beleven.org/feest/election_day