Ik wil dit jaar naar Duitsland om vuurwerk te halen. Waar kan je het beste heengaan?

Naar een vuurwerkwinkel of naar de aldi of lidl?

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
7.8K
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
https://www.goedkoopduitsland.nl/duits-vuurwerk/vuurwerk-kopen-in-duitsland/
AnnBoo8146
3 jaar geleden
Waar je het vuurwerk ook koopt, let wel wat je wel en niet in mag voeren in Nederland:
https://www.vraaghetdepolitie.nl/vuurwerk/vuurwerk-kopen/mag-ik-vuurwerk-kopen-bij-duitse-supermarkten-en-meenemen-naar-nederland.html
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
@Spansbobje, vuurwerk in Duitsland kopen is volslagen zinloos. Het loont de moeite niet. Je mag maximaal 25 kg consumentenvuurwerk per huishouden hebben en maximaal 25kg vuurwerk per auto vervoeren. Dus niet 25kg per persoon. Categorie F3 mag niet worden verkocht aan particulieren.
https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/vuurwerk/vraag-en-antwoord/wat-moet-ik-weten-als-ik-vuurwerk-koop
Lees ook artikel 2.3.2 t/m 2.35 van het Vuurwerkbesluit geldend vanaf 29-11-2019 t/m heden.
https://wetten.overheid.nl/BWBR0013360/2019-11-29#Hoofdstuk2
Inekez1
3 jaar geleden
Houd ook even rekening met de nieuwe regels voor het afsteken van vuurwerk in Nederland vanaf 1 december 2020: https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/vuurwerk/verboden-vuurwerk-vanaf-2020 En houd rekening met het feit dat wegens Corona de vuurwerkverkoop, het grensverkeer tussen Nederland en Duitsland en het vieren van oud-en-nieuw in het algemeen, wel eens flink beperkt zou kunnen worden.

Antwoorden (1)

Je kan beter naar een vuurwerkwinkel gaan. De kwaliteit van de Aldi schijnt de laatste jaren achteruit te zijn gegaan.

Daarover is vorig jaar op een vuurwerkforum het volgende geschreven:
"Het lijkt er wel op dat het assortiment bij de Aldi met de jaren minder wordt helaas. Dit jaar is er eigenlijk ook maar 1 nieuwe cake bijgekomen (Talisman). Wat ik dan wel weer grappig vind is dat Duitsland ook langzamerhand naar de 'compounds' overstapt. Helaas kunnen deze niet op tegen de 'compounds' die in Nederland op de markt zijn."

En wat betreft Duitse vuurwerkwinkels, zijn dit de aanraders:
"Over het algemeen ligt de kwaliteit van het Nederlandse vuurwerk een stuk hoger, maar in Duitsland kun je ook wel pareltjes vinden zoals Tanz der Vampire, Angry wolf (Night Howler), Golden Rain. En je hebt natuurlijk Alligator, Poison. Geen grote uitwerking maar wel een goede prijs kwaliteits-verhouding. Daarnaast zijn de fonteinen, zoals de Gold-Silver Stars een stuk beter als in Nederland."